Пројекат ,,Карика која недостаје“

ПРОЈЕКАТ  КАРИКА КОЈА НЕДОСТАЈЕ-Развијање механизама којим се подржава успешна транзиција  деце са тешкоћама у развоју кроз нивое образовања у редовном образовном систему“ реализован је  у периоду 2011-2013.године.

У оквиру пројекта  „ Карика која недостаје – Развијање механизама којим се подржава успешна транзиција  деце са тешкоћама у развоју кроз нивое образовања у редовном образовном систему“, организована је посета Финској и упознавање са њеним образовним системом. Томприликом посетили смо Национални борд за образовање Финске, редовну и специјалну школу,  Асоцијацију за аугментативну и алтрернативну комуникацију.

Финска је земља Деда Мраза ( живи у провинцији Лапонији), нокија телефона, сауна и  хокеја на леду.  Једна је од најбоље организованих земаља у области школства, њен систем образовања је један од најбољих на свету.Финска није острво, али  тако  функционише.  До ње се једино може доћи бродом или авионом. Она је билингвално подручје, два језика су у оптицају, фински и енглески. Били су под шведском и руском влашћу па се и осећа утицај обе култура. време руске власти добили су велику аутономију и тада почињу да развијају свест о својој историји.

Почиње масовно описмењавање. Наставници су постајали за само годину дана и кренуло је учење по селима. Школа је била необавезна. Још из тог периода наставници су постали веома уважени.

Школовање је постало обавезно 1921. године.

Финско друштво је засновано на знању. Систем је орјентисан на дете, породицу и превенцију социјалног искључивања. „Јер никад се не зна“, како кажу Финци, ,, кад ће ко постати паметан“. Наставнике сви поштују и нема примедби на њихов рад. Деца у Хелсинкију и на крајњем северу ( најмање насељени предели) добијају исти квалитет знања. Проблеми се решавају искључиво разговором, директор, наставник, родитељ и ђак. Мали Финланђани показују најбоље резултате на PISA тестовима. Њихово гесло је „НИЈЕ ВАЖНО ШТА СЕ УЧИ, ВЕЋ КАКО СЕ УЧИ“.

Много смо научили о историји Финске и њеном школству. Посета часовима и разговори са представницима асоцијације наставника и специјалних наставника отворили су нам видике , обогатила нас  искуством  и жељом да и ми радимо на сличан начин.

Више о самом пројекту и реализацији можете сазнати на овом линкуhttp://www.cipcentar.org/index.php/nacini-delovanja/za-roditelje-i-profesionalce/okruzenje-za-ucenje-i-profesionalni-razvoj

.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s